Farm Sceneries 2

>> Sunday, November 16, 2008

Gambar2 ni aku tembak pagi semalam(Sabtu)...since Cg Fly nak balik umah mak lmbt sket, aku pun g round2 kejap kat dalam ladang, lagipun aku dah janji dgn staf aku nak g jenguk kambing jap..risau tul aku sbb kambing asyik sakit je..tapi minggu ni nmpk mcm ok & dah improved sket since aku tukar treatment regime yang baru...harap2 pas2ni kurang la kambing sakit..sebab bila ternakan sakit, ade dua ending je..samada pastu sihat atau mati..(huhu ni yang aku tak nak ni!)..susah gak jaga harta kerajaan ni..kadang2 smpi termimpi2 kambing & lembu time tido! :)


Gmbr kambing pun ade...tapi next entry aku letak k..

Aku tak pasti burung ni spesis ape, tapi selalu ade bertenggek kat lembu atau hang out dgn kambing & bebiri bila ternakan tu meragut..ape tah name dia, cattle egret?sygnye lens aku tak mampu nak zoom dgn lebih jauh..ade rezeki nanti leh beli lens baru..heh


Aku tak edit sgt gmbr2 ni, sbb nak korang menikmati pemandangan ladang yang se"natural " yang mungkin!

Dan lagi satu aku teringin nak amik gmbr event cam mjlis harijadi kanak2..sebenarnye minggu lepas harijadi adik ipar yg ke 5 tahun.. tapi time tu hari keje & kami tak dpt balik utk syot gmbr adik..sayangnye...adik pun smbut kat sekolah ngan kwn2, suke tul dia dpt kek Mickey Mouse..tapi tulah, terkilannya, tak dpt ambil gmbr!!! Coz for me, children are the most beautiful subject for photography...

6 comments:

doBot November 16, 2008 at 7:11 PM  

Ish, dah sarat-sarat pun nak pergi menembak lagik ker? tak pe, nanti hilang lak skill petikan jari jemari tu.

en_me November 16, 2008 at 9:19 PM  

salammmz..
nice photoblog u hv here.. keep it up akak linaa itteww

Anonymous,  November 17, 2008 at 12:30 AM  

waaaaaaaaaaaaahhh..canteknye burung2.tu..

CatlinaFly November 17, 2008 at 9:54 AM  

dobot: hehe..sarat ke aku ni..org2 sini ade gak ckp, aku ni aktif sgt..siap ade staf bagi nasihat (doktor jgn gernyah2 sgt...gernyah-lasak,byk bergerak..)
tapi so far aku ok je..lagipun kalau aktif, senang bersalin nanti haha..aminnn!

CatlinaFly November 17, 2008 at 9:55 AM  

en_me: thanks!

along: itulah..subhanallah...dunia ni mmg cantik dan indah..tapi kekadang kite je tak sempat atau terlepas nk menikmatinya..

Galuh Cendra Kirana December 11, 2008 at 2:08 PM  

Subhanallah..indahnya bumi Allah...!! Anda juge telah menyumbangkan satu mata penglihatan kepada yang tidak melihat. Terima kasih!

Post a Comment

Pesananku

Blog ni gunakan bahasa rojak & juga short forms..harap maafkan sy.Gaya bahasa yang digunakan, ikut mood entry,mood gambar dan juga mood orangnye..heheh..
Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP