An art is an art..

>> Monday, December 22, 2008


Aku tgk movie Mona Lisa Smile semalam..cerita lame actually , pelakon hebat2 cam Julia Roberts, Kirsten Durst, dll yg aku tak ingat nama...dah tgk 2 kali kut citer ni..

Kisah seorang guru art yang mengajar di sebuah kolej ternama (Wellesley). Bagaimana cabaran seorang guru berdepan dgn student yang elit & sangat2 gifted serta kebanyakannye mempunyai ibu bapa yang berpengaruh.Yang aku tertarik ialah apabila ada scene guru berdebat dgn student dia...guru tu ( Julia Roberts ) menayangkan slide sebuah snap shot potrait ,dan menyatakan snapshot adalah satu cabang seni...para student dia tak setuju. Bagi students tu, seni hanya wujud dalam bentuk lukisan atau ukiran.

Aku setuju dgn kata2 guru tu selepas tu...aku dah lupe kata2 dia yang detail tapi kesimpulan yang aku dapat buat ialah..."Art exists in everythings we see"....

P/s: citer ni best, tp agak slow sket so sape yg minat cite aksi maybe mengantuk tgk citer ni..

4 comments:

DrSam December 22, 2008 at 10:19 PM  

selalu sangat tengok action movie, terlepas pula cerita-cerita drama camni.

zuiyanhong December 23, 2008 at 11:58 AM  

Setelah membaca post anda teringatlah saya sudah lama tidak menonton movie.

kuizikel January 31, 2009 at 5:47 PM  

eh pelakon yg 2nd sblh julia robert tu dr.cameron dlm House MD ke? siapa ek nama dia...

mcm best gak layan ni... nak carik a 1 copy nanti

CatlinaFly February 12, 2009 at 8:32 AM  

kui: bukan..tu kirsten dunst..pastu sebelah dia tu julia stiles, hujung sekali tu maggie gylenhaal...maggie gylenhaal ni berlakon dlm filem batman yg terbaru tu (dark knight)

Post a Comment

Pesananku

Blog ni gunakan bahasa rojak & juga short forms..harap maafkan sy.Gaya bahasa yang digunakan, ikut mood entry,mood gambar dan juga mood orangnye..heheh..
Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP